Una nova campanya de publicitat per conscienciar la població russa de la violència masclista es fa popular al país. Aquesta iniciativa, anomenada 'Who cares?!', consisteix en la instal·lació d'una màquina expenedora defectuosa amb una pantalla incorporada, la 'Helpless Machine', en un centre comercial de Moscou.
Reaccions sorprenents
Cada vegada que algú vol treure algun producte, la màquina s'encalla premeditadament. Quan els consumidors, furiosos per la pèrdua dels seus diners, hi donen cops perquè baixi el menjar, la dona que surt a la pantalla plora i cada vegada mostra més blaus. Les reaccions de la gent, tant dels clients, com de les persones que hi passen a prop, són aterridores i sorprenents: s'espanten, segueixen donant-hi cops i es miren incòmodes.
El creador del projecte, Alexander Stefanets, ha assegurat que el que volen és cridar l'atenció de la societat davant la violència masclista. "Volem cridar l'atenció sobre un problema que està amagat darrere portes tancades. Volem ensenyar que fàcil que és treure de polleguera un home. Si ell es permet posar-se agressiu en públic per una ximpleria, ja ens podem imaginar què pot passar a dins de casa. La 'Helpless machine' és una manera efectiva i directa de fer arribar el missatge no només a través de Rússia, sinó a través del món", declara l'autor de la campanya de l'agència Hungry Boys, segons el portal Osocio.org.
Font: Una campanya de conscienciació contra la violència masclista arrasa a Rússia