‘gayfriendly’ que han apostat per aquest producte.
El turisme gai (o millor, LGBT) registrarà aquest any un creixement del 25 % en Balears,
pel que se superaran els 700.000 turistes d'anys precedents, així com el nivell de la despesa
turística, que està xifrada pel portal Ragap.es en més de 1.500 milions d'euros per a 2014.
En la comunitat balear hi ha ja 295 allotjaments i 198 empreses amb el distintiu gayfriendly,
de les quals 141 es troben a Mallorca. La major part dels establiments 100 % gais, gayfriendly
i heterofriendly de l'Arxipèlag es dediquen al turisme (cases rurals, hotels, hostals, balnearis,
spas, albergs, cámpins i agències de viatges).
«Això respon a l'extraordinària oferta de turisme de qualitat existent a Balears, que és molt
valorada pel col·lectiu LGTB. Quant als serveis, de les 198 empreses que aglutinem centren
la seva activitat en els segments de salut i bellesa, restauració, turisme i lleure i la decoració»,
puntualitzen.
De l'estudi de Ragap.es es desprèn que la mitjana de despesa d'un integrant del col·lectiu gai
és de 130 euros diaris, davant els 80 que destina la mitjana d'un turista heterosexual, 50 euros
diaris més que fan del turista LGBT un client desitjat.
Només a Eivissa, Ragap registra 72 allotjaments, mentre que a Menorca 25 i a Formentera 12.
El major nombre d'establiments turístics que han apostat per aquest nínxol de mercat es troba
a Mallorca, per la seva àmplia varietat de productes hotelers i serveis creats específicament per
a aquest col·lectiu de vacances.
Del mercat nacional, amb tres milions de persones LGTB, els turistes gais que arriben a Balears
procedeixen majoritàriament de Catalunya, País Basc, Madrid i València, encara que en els últims
mesos s'ha incrementat el nombre de reserves de nous mercats.
El perfil del client del turisme gai és una persona d'entre 30 i 55 anys d'edat, resident en zones
urbanes i amb un nivell cultural mig alt. «Es tracta d'un tipus de turista que sol concentrar la seva
despesa en lleure i consum personal (roba, cosmètica i estètica...), en el qual inverteix el 47 % dels
seus ingressos, que utilitza habitualment les noves tecnologies i que té una gran disposició per
viatjar en qualsevol època de l'any, la qual cosa el distancia del turista convencional.
El 98 % prefereix visitar destins gayfriendly en els seus viatges, com revela l'última enquesta
realitzada per Community Marketing,»,
Amb informacions de "Menorca.info" i "Ragap.es"