Però jo aniria més lluny. Quan és evident que hi ha mala fe y que les coses no es volen arreglar, jo fugiria d'una actitud victimista. Em posaria en acció: aniria en contra dels meus acosadors. Els hi feria contra-mobbing mitjançant comentaris, accions... que després no es poguessin demostrar. Els hi pagaria amb la mateixa moneda.
Aquesta postura requereix molta tenacitat i ser fort mentalment. I és que en aquestas circumstàncies tan lamentables sovint et pots sentir molt sol, que tot ho tens en contra, i defallir, però no... has de seguir amb el pla.
No us vull enganyar, però. L'èxit és improbable, sobre tot si el mobbing és vertical, però els beneficis que aconseguim són considerables: mantenim la dignitat i l'autoestima, a més els detractors al veure'ns perillosos ens pressionen menys (s'ho pensen dos cops), i finalment al ser-los tan molestos ens pot beneficiar en una possible negociació per acomiadament.
Així doncs, apart de les mesures legals que molt bé ens va explicar l'advocat, jo postulo que, en un mobbing o en d'altres situacions conflictives, la persona ha d'adoptar aquelles actituds que la facin sentir bé amb ella mateixa.
Comentario